Søk SmartePenger SearchDisplay a modal window with a form that allows searching across Smartepenger website

Beregn hvor mye data du bruker på mobilen, eller på Pc'en.

Siden det bare er dataforbruket som betyr noe for månedprisen på mobilabonnementene, er det viktig å vite hva dataforbruker ditt ligger på. Kalkulatoren gir deg en god pekepinn på hva du bruker av dette.

Men det er ingen eksakt vitenskap hva du bruker av data på de enkelte innholdstjenestene. Bare på ett nettsted kan for eksempel datamengden variere betydelig i datamengde per side. Grunnlagstallene som er lagt inn i kalkulatoren er derfor bare gjenommsnittstall, som vil kunne variere betydelig.

I kalkulatoren legger du inn forbruket per dag. Kalkulatoren vil automatisk regne ut forbruket per uke og måned. Nederst finner du dataforbruket i alle tidsepoker.

Mobildatakalkulator
  Per dag Per uke Per mnd  
Antall nettsider  
Facebook - antall ganger  
Musikkstreaming - minutter  
Radiostreaming antall minutter  
Videoavspilling standard kvalitet  
Videoavspilling høy kvalitet  
Online TV-spill - antall minutter  
Videokonferanse (Skype ol) antall minutter  
GPS-navigasjon - antall minutter  
Forbruk:  
Databruk MB dag MB uke MB mnd  
Nettsider  
Facebook -  
Musikkstreaming  
Radiostreaming   
Videoavspilling standard kvalitet  
Videoavspilling høy kvalitet  
Online TV-spill  
Videokonferanse (Skype ol)   
GPS-navigasjon   
Sum forbruk  

Har du spørsmål eller andre kommentarer til kalkulatoren, send en epost til ansvarlig for utvikling av kalkulatoren Rune Pedersen.

 

Se også:

Guide til mobilabonnement

Guide til mobilt bredbånd

Markedsoversikter:

Mobilabonnement - priser
Oversikt som viser alle mobilabonnementene sortert alfabetisk. Den viser priser, antall inkluderte GB, og hastighet.

Mobilabonnement - sortert etter antall GB inkludert
Her finner du prisdetaljer på alle aktuelle mobilabonnement. Oversikten er sortert etter hvor mye data som er inkludert i abonnementet.

Mobilt bredbånd - priser
Slik finner du de billigste mobile bredbånds-abonnementene, basert på ulike bruksmønstre.